slider1

Khamis, 20 November 2014

Kena Marah Dengan Tailor Sebab Nak Kecilkan Saiz Baju?

Mesti korang tak pernah dengar, kan customer kena marah dengan tailor sebab kena kecilkan saiz baju? Atau korang pun memang dah biasa dengan situasi tersebut? 

Ok, cerita tersebut berlaku pada saya sendiri. Beberapa bulan selepas melahirkan anak yang ke-4, saya telah pergi ke sebuah kedai tukang jahit untuk menghantar 2 pasang kain untuk dijahit. Almaklumlah, selepas bersalin kali ni badan saya naik bagai dipam-pam. Huhuhuu..malu dan tak sanggup rasanya tengok diri sendiri di dalam cermin. Banyak baju-baju kurung yang dah sendat. Kalau baju kebaya tu lagilah..memang tak boleh sarung langsung.

Sampai je di kedai tailor tu, kakak tu pun ambillah ukuran badan saya. Satu kain tu saya buat baju kurung dan satu lagi saya buat kurung moden sebab saya memang sangat suka pakai baju kurung moden. Nak dijadikan cerita, saya datang semula beberapa bulan selepas tu, selepas cuti hari raya yang lepas untuk ambil baju-baju tersebut. Bila saya melangkahkan kaki masuk je ke kedai tu, kakak tu dah tegur saya, "kenapa nampak kurus sangat ni?'

"Hah? Aku kurus sangat ke?" detik hati saya. Kakak tu pun mulalah membebelkan saya dan dia pun suruh saya cuba dulu baju-baju yang dia dah jahit tu. Korang nak tahu??? Semua baju-baju tu nampak macam bukan ukuran badan saya...huhuhuuu....kakak tu pun mulalah membebelkan saya lagi.

"Apahal pulak dia nak membebelkan aku pulak ni?" detik hati saya lagi. Kakak tu pun tanya kat saya, adakah saya kurus sebab puasa? Saya jawab, sebelum-sebelum ni pun bila time puasa tidaklah kurus sangat pun. Kakak tu tak puas hati..dia pun ambil tali tape dan ambil semula ukuran badan saya. Memang betul...saya dah kurus!!! Huhuhuuu...alhamdulillah...

Kakak tu tanya lagi dengan saya, "apa yang kau makan sampai jadi kurus macam ni?" Soalan yang ditanya tu bukannya dalam keadaan bergurau tau. Tapi..dalam keadaan yang sangat serius dan muka dia nmpak sangat menyinga. Saya pun dengan selamba menjawab, "saya makan shaklee je". Lepas tu saya pun dengar jelah dia membebelkan saya. Saya minta juga kakak tu ambil ukuran saya yang baru dan minta tolong supaya dia alter semula baju-baju saya tu.

Nak tahu apa yang saya amalkan?

Saya sangat suka dengan SET KURUS shaklee dan INCH LOSS PLAN shaklee. 


Kalau taknak makan kesemua suplemen di atas pun tak apa. Boleh pilih ikut bajet kita. Tapi, kesannya tu lambatlah sikit..kan? Macam saya, cuma herblax sahaja yang saya tak boleh makan sebab ibu-ibu yang masih menyusukan anak tidak digalakkan untuk mengambilnya. Kalau nak makan juga, boleh. Tapi apa juga kesannya selepas itu kenalah tanggung sendiri yea. Kami para SID Shaklee tidak akan bertanggungjawab keatasnya. 



SEKARANG, saya dah muat semula untuk sarung baju-baju lama termasuk kebaya dan kurung moden saya. 

Alhamdulillahhh..segala-galanya berlaku atas izinNYA jua. Tak perlu nak sarung GIRDLE lagi dah setiap kali nak melaram dengan kebaya atau kurung moden. Nak tahu macam mana caranya? Saya tak pernah 'miss' makan OMEGA GUARD dan lecithin.




ANDA NAK CUBA TAPI TAK TAHU CARA-CARANYA?
SAYA BOLEH CUBA BANTU ANDA SEHABIS BAIK
UNTUK DAPATKAN APA YANG ANDA INGINKAN

NAK DAPATKAN HARGA YANG LAGI MURAH?

KENALAH MENDAFTAR JADI AHLI KELUARGA BESAR SHAKLEE

Tiada ulasan:

Catat Ulasan