slider1

Sabtu, 15 November 2014

Perkembangan Umairah

Umairah dah boleh meniarap semula
Menjadi adik kesayangan along
Adik kesayangan angah juga
Alhamdulillah, Umairah dah mampu untuk duduk
Tapi masih perlukan bantuan dan sokongan
Umairah dah boleh duduk bersila
Umairah kanak-kanak riang yang kuat semangat
Salah satu kaedah yang kami gunakan 
untuk pulihkan kaki Umairah
Anak manja ayah
Untuk entry kali ini saya kongsikan dengan korang gambar-gambar anak istimewa saya..Nur Umairah. Gambar-gambar ini diambil sepanjang saya bercuti separuh gaji untuk menjaganya. Ini hanyalah sebahagian daripadanya, ada banyak lagi gambar-gambar budak comel ini.

Kalau ditanya apakah usaha yang kami lakukan untuk memulihkan Umairah, saya akan jawab, SANGAT BANYAK!!! Setiap temujanjinya dengan doktor-doktor pakar alhamdulillah tak pernah 'miss'. Kalau terlepas pun mesti kami dapatkan tarikh yang baru.

Selain daripada usaha dengan cara ini, kami juga turut membawa Umairah untuk berurut kerana dia jadi tak pandai berjalan. Fisioterapi juga tak pernah 'miss'. Umairah sangat dikenali ramai ahli terapi sebab dia mesti nangis setiap kali pegi fisio. Tapi, lama-kelamaan bila dia semakin membesar dia dah tak nangis dah! Pakar fisioterapi tu pun pelik dan puji Umairah sebab dia dah tak nangis-nangis dah macam dulu..heheheh..alhamdulillahhh.

Untuk temujanji dengan pakar metabolik so far alhamdulillah, doktor selalu bagi idea-idea bernas kepada kami. Mereka cadangkan supaya Umairah perlu dimasukkan kemana-mana tadika biasa kerana dari situ nanti baru kita tahu samada perkembangan otaknya adalah seperti kanak-kanak biasa ataupun istimewa. Ya ALLAH, aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk Umairah.













Apa tindakan kami kepada pengasuhnya dulu? Kami tidak mengambil apa-apa tindakan pun. Aku tahu ramai pasti ramai yang kata kami bodoh sebab tidak membuat aduan dengan pihak polis. Tapi, kalau kami buat aduan sekali pun, atas sebab apa? Diagnosis daripada pihak hospital juga tidak menunjukkan sama ada Umairah didera, dikasari ataupun jatuh. 










Jadi, suamiku membuat keputusan supaya bersikap redho dan kami sama-sama mendoakan semoga ALLAH berikan balasan yang setimpal kepada pengasuh tersebut. Untuk pengetahuan semua pembaca, pengasuh tu sehingga ke hari ini, tidak pernah sekalipun menjenguk kami sekeluarga. Bertanyakan khabar apatah lagi.

Umairah juga turut mempunyai temujanji dengan doktor pakar mata. Selepas kejadian tersebut, matanya makin lama menjadi semakin juling. Hati seorang ibu, selalunya menidakkan ketidaksempurnaan itu. Bagi aku, dia nampak begitu sempurna. Sebenarnya semua tanggapan itu hanyalah untuk menyedapkan hati sendiri je. Nak tahu perkembangan selanjutnya tentang anak istimewaku ini? Tungguuuuuu...heheheheh...

Umairah juga suka melaram ye..hehehheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan