slider1

Sabtu, 8 November 2014

Kisahku Part I

Walaupun pada mulanya misi untuk update entry adalah merupakan tugasan yang diberikan oleh sifu Shaklee saya, 'UPDATE BLOG SETIAP HARI / 30 entry untuk November (1 entry satu hari, jangan ckp tak tau nak tulis ape..mcm2 boleh update'.

Jadi, saya cuba sahut cabaran atau dengan ayat yang lebih lembut lagi cuba buat apa yang disuruh itu dengan sehabis baik. Untuk entry kali ini, aku nak kongsikan tentang kisah aku dan anakku yang ISTIMEWA. Tang mana ISTIMEWAnya dia tu? Kenalah ikuti kisahku ini sampai habis..boleh? Hehehehee....

Anak yang aku panggil ISTIMEWA ini lahirnya normal seperti bayi-bayi yang lain. Alhamdulillah, cukup sifatnya. Memang sangat molek kejadiannya. Subhanallah. Tapi, semuanya telah tertulis dalam qada' dan qadar ALLAH, satu kejadian telah menimpa anak ISTIMEWA kami ini. (Semoga ALLAH berikan aku kekuatan untuk berkongsi kisahku ini dengan kamu semua, amiiin).
Bayi berumur 6 bulan yang cukup sifatnya ini yang aku namakan Nur Umairah, aku hantar ke rumah pengasuh seperti biasa sebelum pergi ke tempat kerja. Kejadian ini berlaku pada hari Jumaat, bulan April 2011. Dua hari sebelum kejadian, waktu ambil dia selepas balik kerja badannya panas macam nak demam. Memang betul, malam tu suhu badan makin panas. Jadi, keesokan harinya aku pun ambil cuti kecemasan.

Biasalah kita sebagai ibu-ibu ni..waktu cuti macam ni lagilah banyak masa yang terluang dengan anak-anak..kan? Lepas mandikan dia, aku perasan jari-jari kaki dia kemerah-merahan macam melecet. Aku siap ambil gambar dan MMS pada suami yang sedang bekerja. Maklumlah..waktu tu tak wujud lagi whatsapp ni. Kami pun guna handphone biasa-biasa je masa tu.

Malam tu demam pun dah kurang dan Umairah semakin aktif bermain. Jadi, keesokannya harinya kami pun hantarlah Umairah ke rumah pengasuhnya itu. Aku pesan juga pada suami supaya bertanya dengan pengasuh anak kami tentang jari kakinya yang melecet tu dan jawapannya, "biasalah..budak-budak dah pandai merangkak ni memang macam tu". Aku makin pelik. Bukannya aku tak pernah tengok kanak-kanak yang merangkak ni macam mana. Alasan itu memang sangat pelik! Jadi, aku pun mengambil keputusan untuk bertanyakan kepada pengasuh itu sekali lagi masa aku ambil Umairah nanti.

Namun, sungguh malang nasib kami. Belum pun sempat sampai ke rumah, pengasuh dah telefon aku tepat jam 5.00 petang dan suruh kami balik cepat. Nak tahu kenapa? Ikuti sambungannya dalam entry esok, ok?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan