slider1

Jumaat, 7 November 2014

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Seumur hidup ini, aku tak pernah terfikir sekali pun untuk menceburkan diri dalam bisnes MLM ni. TAK PERNAH!!! DULU, aku pernah join satu MLM ni..tapi bukan dengan kerelaan hati. Kena paksa join..aku pun ikut jelah. Selepas tu pun ada lagi beberapa rakan yang ajak aku ikut serta mereka dalam macam-macam jenis MLM ni. Semuanya aku tolak.

Alhamdulillah, ALLAH temukan jodohku dengan Shaklee yang kukenali melalui seorang sahabat di pejabat. Titik permulaan hanyalah dengan membeli ESP semasa mengandungkan anak ke-4.

Tapi, aku mula menyertai ahli keluarga Shaklee ni pada awal tahun ni. Join pun hanya untuk SUKA-SUKA sahaja. Memang tak ada misi yang tertentu. Misi untuk tambah pendapatan jadi perkara nombor 2. Pelik, kan? Kenapa aku join sebab SUKA-SUKA? Sebab aku punya sukalah! Hahahahhaha...takdelah..sebab aku just nak kongsikan apa kebaikan yang aku dapat selama aku consume vitamin Shaklee. Itu je.

Tapi, nak dijadikan cerita...aku dipertemukan dengan upline yang hebat-hebat! Mereka nak berjaya sama-sama dengan kita. Bukannya kita join dan beli bila perlu sahaja. Mereka tahu yang aku join sambil-sambil untuk tambah pendapatan keluarga. Jadi, upline aku ni telah masukkan aku kedalam kumpulan Whatsapp SID Shaklee yang memang betul-betul nak berjaya. 

Alhamdulillah, sejak dari aku join kumpulan tu...misi aku semakin cerah. Kalau DULU, aku join Shaklee hanya untuk SUKA-SUKA, sekarang TIDAK LAGI! Aku dah mula ubah misi utamaku itu...nak tahu apa dia? Jeng, jeng, jenggggg.......

Inilah MISI UTAMAKU sekarang....aku sentiasa berdoa, semoga bisnes Shakleeku berjaya sebab aku nak bawa EMAK, SUAMI & ANAK-ANAKKU ke rumah ALLAH ini. InsyaAllah, semoga ALLAH permudahkan segala urusanku dan memakbulkan doaku ini, amiiinnn. 

Hati ini jadi sayu setiap kali menitipkan doa tersebut. Semoga ALLAH berikan kesihatan yang berpanjangan kepada emakku supaya panjang umurnya untuk aku bawa emak ke rumahNYA nanti, amiiinnn. 

Aku bukannya berasal dari keluarga yang kaya. Punya harta dan wang ringgit yang banyak. Arwah ayah juga bukannya pesara kerajaan. Emak, hanya surirumah sahaja. Aku dan suami juga bukannya bergaji besar. Simpanan kami juga belum tentu cukup untuk bawa emak dan kami semua ke sana. Adakah permintaanku ini sangat keterlaluan? 

Hanya padaMU sahaja YA ALLAH, aku bermohon supaya ENGKAU makbulkan doa hambaMU yang hina ini. Aku ingin berjaya dalam bisnes Shaklee dengan pendapatan ribuan ringgit dan KAU permudahkanlah segala urusanku.....amiiinnn ya rabbal alamiiinnn.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan